********************************************************************** VIP Direct #37 E-newsletter pro internetove strategie, elektronicky obchod a informacni ekonomiku http://www.park.cz E-mail: vip@fce.vutbr.cz ********************************************************************** Vyber VIP Direct dostavate zdarma na zaklade prihlaseni nebo projevu vaseho zajmu o zminena temata. Informace pro prihlaseni, odhlaseni nebo zmenu znakove sady jsou uvedeny na konci textu. V tomto vydani najdete: + Knihy o ceskem e-commerce aneb priznavani barev (V. Vesely) + Ceske telekomunikace pod Lupou EU + Prilezitosti ceskych firem pro vyuziti Internetu (J. Voldan) + Mezinarodni studie e-government sluzeb + First Tuesday Praha a Brno 4.12., First Tuesday Academic 11.12. + VIP Telegraf aneb co stoji za to vedet - Mytrix skoncil, nova pravidla registrace domen, zakaz cookies v Evropskem parlamentu, Fast 50 aneb nejrychleji rostouci firmy ve stredni Evrope, ... + o VIP Direct Hlavnimi partnery VIP jsou spolecnosti Microsoft a Multimarket. ------------------------------------------------------------- Knihy o o ceskem e-commerce aneb priznavani barev (V. Vesely) http://www.park.cz/vypis.asp?kod_cl=219 ------------------------------------------------------------- V minulem vydani VIP Direct psal J. Peterka o tzv. Zelene knize elektronickeho obchodu (ZKEO), kterou zpracovava expertni skupina koordinovana Uradem pro verejne informacni systemy (UVIS). Take jsem dostal dokument k pripominkam a navzdory sibenicni lhute je odeslal s vyzvou k zahajeni skutecne diskuse se zastupci odbornych sdruzeni a podnikatelske sfery pusobicich v oblasti elektronickeho obchodu. Behem uplynuleho mesice se VIP pokousel najit odpovedi na otazky polozene v predchozim clanku. Tiskova zprava UVIS uvadi, ze "cilem ZKEO je identifikovat podminky a predpoklady rozvoje elektronickeho obchodu v CR a rozpracovat zakladni opatreni a pristupy k rozvoji elektronickeho obchodu v CR, ktere poskytnou subjektum jistotu, ze u EO jde o formu obchodu dostatecne bezpecnou, prakticky i formalne akceptovatelnou a rovnocennou tradicni obchodni praxi". Kriteriem pro uspesnost knihy ma byt pritom mj. "otevreni diskuse formou pristupnou nejen pro zainteresovane resorty, ale i pro uzivatele z oblasti IT". Jak pise kolega Peterka, takova verejna diskuse zatim neprobehla a dle dostupnych informaci mam za to, ze ze strany UVIS ani nebyla povazovana za potrebnou. Expertni skupina UVIS je tvorena prevazne zastupci resortu a vybrane subjekty a seskupeni (jejich uplny seznam neni znam ani autorum ZKEO) byly osloveny az zpetne jen pro ucely zaslani pripominek. Podle techto nazoru by mela az "hotova" ZKEO "provokovat" na strane odborne verejnosti navrhy konkretnich opatreni, ktere by mely byt zaneseny do Bile knihy elektronickeho obchodu. To je "plne strategicky dokument, nazvany podle podobnych dokumentu pripravovanych v EU, ktere budou v ramci podpory elektronickeho obchodu v CR navazovat". Zatim vsak neni vubec zrejme, zda a pripadne kdy budou prace na Bile knize zahajeny a kdo bude tim, ktery ji bude pripravovat. V Akcnim planu statni informacni politiky (SIP) byly na tvorbu ZKEO planovany 2 mil. Kc, ze kterych se dle dostupnych informaci zaplatilo (jeste za byvaleho vedeni UVIS) 1.5 mil. za studie realizovane firmami IBM, Komix a AMI. Expertni skupina jmenovana predsedou UVIS pod vedenim externi sefredaktorky zpracovavala dle jejiho vyjadreni jednotlive kapitoly ZKEO od cervna 2001 bez naroku na odmenu a proto je docela obtizne kritizovat nekoho, kdo praci delal z nadseni pro dobro veci. Tezko se nezamyslet nad tim, zda ma byt takove reseni povazovano za standardni a smysluplne a zda autorum spise neuskodilo. Domnivam se, ze smyslem ZKEO ma byt analyzovat soucasny stav a popsat klicove trendy a pripadne problemy nebo prekazky, ktere by mely byt uzitecnym voditkem pro vladu pri dalsim rozhodovani. Z dokumentu vsak mam spise dojem, ze jde o subjektivni nazor daneho autora kapitoly, se kterym se tezko polemizuje, nebot kazdy z nas muze prirozene povazovat za klicove odlisne aspekty. Text se az na vyjimky prilis nepodoba analyticke studii, casto nelze od sebe odlisit fakta a jejich interpretaci, chybi zduvodneni, srovnani nebo alespon alespon zakladni kvantifikatory, ze kterych by lepe vyplynuly priority dane oblasti, na nez by vlada mela byt upozornena. Jaky je tedy aktualni stav a predpokladany vyvoj se ZKEO? Rada vlady CR pro SIP vzala ZKEO na vedomi a doporucila ji vlade k projednani. Dokument ma byt prilohou materialu pro schuzi vlady, k nemuz ma probehnout 26.11. meziresortni pripominkove rizeni. Na webu UVIS neni k tomuto okamziku vystavena zadna verze dokumentu a neni mi tedy stale jasne, jakym zpusobem chce UVIS vybidnout ke spolupraci odbornou verejnost. Termin pro dalsi kolo pripominek zatim neni urcen, ale z pochopitelnych duvodu bude snaha ukoncit diskusi nejpozdeji do konce roku. Centrum pro elektronicky obchod (CEO) vystavilo aktualni verzi ZKEO pro svoje partnery do interni sekce www.e-commerce.cz. Organizace a jednotlivci sdruzeni v CEO se navic rozhodli usporadat v utery 27.11. od 16 hod v Informacnim centru EU v Praze, Rytirska 31, setkani venovane aktualnimu vyvoji kolem ZKEO. Na akci jsou pozvani jeji autori a take zastupci UVIS, Ceskeho fora pro informacni spolecnost (CFIS), Ceske spolecnosti pro systemovou integraci (CSSI), Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a Sdruzeni pro informacni spolecnost (SPIS). Program akce a odkaz na registraci najdete na http://www.e-commerce.cz/akce/011127.asp. O dalsim vyvoji a podrobnejsi informace k vlastnimu obsahu ZK budeme informovat v pristim vydani VIP Direct. Jiz nyni muzete na toto tema diskutovat v moderovane e-konferenci VIP Forum, www.park.cz/vipforum. ********************************************************************** Davate prednost osvedcenym zdrojum informaci a trvalym vztahum s temi, kterym muzete duverovat? VIRTUALNI INFORMACNI PARK (VIP) mapuje informacni spolecnost a internetovou ekonomiku od roku 1995 jako jeden z prvnich ceskych serveru zamerenych na Internet Commerce JEDINOU JISTOTOU JSOU NEUSTALE ZMENY, BUDME NA NE SPOLU PRIPRAVENI Vybirame to, co ovlivnuje budoucnost, vam staci kliknout. www.park.cz www.e-park.cz ********************************************************************** ---------------------------------------------------------------------- Ceske telekomunikace pod Lupou EU http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=1914 http://www.euroskop.cz/euroskop/site/cr/pripravacr/hodnotici2001/zprav a8.html#1 ---------------------------------------------------------------------- 1. Datum liberalizace (1.1.2001) bylo stanoveno jiz v roce 1994, ale sluzby vyberu operatora, ktere jsou zivotne dulezite pro skutecnou konkurenci na trhu, byly neoduvodnitelne odlozeny. To podkopalo snahy o otevreni trhu a v nekterych ohledech poskodilo nove operatory. Poskodilo to zajmy spotrebitelu a take investoru ve spolecnostech, ktere konkuruji "dominantnimu operatorovi" (doslova byvalemu drziteli monopolu), ve kterem ma stat stale svuj podil. Situace by mela byt bez prutahu napravena. 2. Ministerstvo dopravy a spoju ma stale vyznamne kompetence regulacni povahy. S tim se neslucuje to, aby pracovnici ministerstva byli jakymkoli zpusobem zastoupeni v manazerskych ci dozorcich radach operatoru nebo zapojeni do jejich privatizace. 3. Ceny za propojeni vzajemne si konkurujicich telekomunikacnich siti, stanovene nezavislym regulatorem, jsou nad obdobnymi cenami v EU a nejsou zalozeny na adekvatni cenove metodice. To jsou tri vybrane a prelozene pasaze z hodnotici zpravy Evropske komise, ktera se venovala mj. stavu ceskeho telekomunikacniho trhu. Na vyse uvedenych adresach najdete podrobnejsi text Jiriho Peterky psany pro server Lupa a relevantni pasaz hodnotici zpravy EU v anglictine. Necituji z ni na tomto miste proto, ze bych povazoval kazdy posudek z Bruselu za objektivni a nasledovani hodny. Nechavam na samostatne myslicim ctenari, aby posoudil adekvatnost hodnoceni Evropske Unie nasich telekomunikaci. Jak informoval VIP v predchozim vydani, Cesky Telecom ziskal v posledni dobe dve statni zakazky nebyvaleho rozsahu. Jednu pridelila vlada bez vypsani vyberoveho rizeni (dodavka komunikacni infrastruktury pro verejnou spravu), druhou ziskal spolecne s Autocont On Line ve vyberovem rizeni pote, co byly ostatni nabidky vyrazeny pro formalni nezpusobilost (causa stale neni uzavrena). Konkurujici operator GTS podal k Uradu pro ochranu hospodarske souteze podnet k prezkoumani rozhodnuti ceske vlady, ktere se tyka prvniho z uvedenych pripadu. Podle GTS jde o zneuziti zakona za ucelem zvyseni hodnoty Ceskeho Telecomu pred privatizaci statniho podilu. O teto motivaci jiz delsi dobu nepochybuje snad nikdo z odborne verejnosti a priznavaji to i statni urednici. Take dle slov predsedy Ceskeho telekomunikacniho uradu (nezavisleho regulatora) Davida Stadnika stat nema vuli k urychleni procesu liberalizace telekomunikaci v CR, protoze chce svych 51% v Ceskem Telecomu prodat za co nejvyssi cenu. ********************************************************************** Chcete efektivne oslovit pres 7000 odberatelu tohoto newsletteru, kteri se zajimaji o uvadena temata informacni ekonomiky? ZDE MUZE BYT VASE SDELENI http://www.park.cz/vipd Kontaktujte vip@fce.vutbr.cz ********************************************************************** --------------------------------------------------------------------- Kde vidi ceske firmy prilezitosti pro vyuziti Internetu? (Jiri Voldan) http://www.park.cz/vypis.asp?kod_cl=213 --------------------------------------------------------------------- Clanek vychazi mj. z dotaznikoveho pruzkumu, mapujiciho soucasne a planovane vyuziti e-businessu v ceskych firmach. Dotaznikem bylo osloveno 1.300 firem, odpovedelo cca 150 respondentu. Dalsich cca 100 odpovedi bylo ziskano primym dotazovanim. Pruzkum byl zameren na "tradicni" firmy, nebyly do nej proto zarazeny internetove start-upy a podniky, pro ktere je vyuziti Internetu vyznamnou soucasti jejich podnikani (banky, telekomunikacni operatori, kuryrni sluzby, atd.). Obsah clanku je rozdelen podle nekolika zakladnich funkcnich oblasti ve firmach, ve kterych respondenti pruzkumu predpokladaji nejvetsi uplatneni Internetu. Domnivam se, ze predevsim male a stredni firmy nezacnou mnoho z prilezitosti nabizenych intranetem vyuzivat do te doby, dokud jim poskytovatele internetovych sluzeb, jako jsou napriklad provozovatele on-line trzist nebo serveru s inzerci pracovnich mist, nezacnou nabizet reseni, ktera poskytnou funkcionalitu podporujici souvisejici podnikove cinnosti, resp. procesy. ... Hlavni prinos a nejvetsi prostor pro vyuziti Internetu lezi v oblasti interaktivni komunikace s individualnimi zakazniky. Na ceskem trhu existuje zatim minimum firem, ktere by svym klientum dokazaly poradit, jak spravne vyuzivat Internetu jako komunikacniho a marketingoveho nastroje, tj. nikoliv jako technickeho prostredku, jako izolovaneho prodejniho kanalu, ci jako prosteho media pro publikaci informaci. Interaktivni komunikace prostrednictvim Internetu muze byt jednou z nejsnadnejsich cest, jak zjistit potreby svych zakazniku, nebot data z transakcnich systemu nejsou obvykle k tomuto ucelu pouzitelna, ani s pouzitim nastroju pro dolovani dat. Jakmile firma zjisti potreby a preference sveho zakaznika, zvysi se pro nej vyrazne jeji hodnota - novemu dodavateli by totiz urcitou dobu trvalo, nez by take zjistil potreby a preference sveho noveho zakaznika - a po tu dobu by mu nebyl schopen poskytovat sluzby na stejne urovni. To je jedna z cest, jakou je mozne dosahnout pomoci Internetu urcite konkurencni vyhody. Je to obdobna situace jako v pripade internich informacnich systemu, kdy si IT firmy casem uvedomily, ze na to, aby vytvareny system poslouzil k dosazeni skutecne strategickych prinosu, jejich znalosti nestaci, a zacaly se proto spojovat s poradenskymi firmami, nebo si dokonce vytvaret sve vlastni poradenske divize. ... ********************************************************************** ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ www.multimarket.cz ... kliknete si na nakup! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Nebavi vas nosit tezke nakupy? Nebavi vas stat fronty? Nemate cas nakupovat? Mame pro vas reseni. Nabizime siroky sortiment potravin, drogerie, trafiky a domacich potreb za ceny srovnatelne s kamennymi obchody. Objednavat muzete kdykoliv a nakup vam privezeme az ke dverim bytu ci kancelare v pracovni dny od 10 do 22 hodin a v sobotu od 10 do 16 hodin. Nad 700,- Kc dovoz zdarma. Registrovani zakaznici obdrzi pri prvnim nakupu lahev vina zdarma! ********************************************************************** --------------------------------------------------- Mezinarodni studie e-government sluzeb http://www.politicsonline.com http://www.worldmarketsonline.com/e_gov_report.html --------------------------------------------------- Politics Online a Amsterdam-Maastricht Summer University realizovali studii zabyvajici se web sluzbami, ktere poskytuji urady vlady, parlamenty a ministerstva hospodarstvi a socialnich veci v zemich EU. Nejlepe bylo hodnoceno Irsko, ktere ziskalo 81 z moznych 100 bodu v celkovem hodnoceni. Na druhem miste byly hodnoceny sluzby ve Velke Britanii, nejhure dopadly spanelske. Dalsi studie vychazejici z pruzkumu World Markets Research Centre zkoumala dostupnost informaci, pristup obcanu k portalum, online platby, umozneni pristupu obcanum se zdravotnim postizenym, bezpecnost dat a ochranu soukromi. Irsko a Taiwan jsou dle studie jedine dve zeme, kde servery statni spravy prijimaji digitalni podpisy. Prave Taiwan se muze dle vysledku pochlubit nejlepsimi e-government sluzbami, druhe se umistilo v hodnoceni 2288 web serveru ze 196 zemi Nemecko. ********************************************************************** -------------------------- First Tuesday v prosinci http://www.firsttuesday.cz -------------------------- FIRST TUESDAY BRNO 4.12., 11 hod 11. neformalni setkani zajemcu o podnikani s Internetem a novymi technologiemi zacne netradicne od 11 hod jako soucast Investicniho fora konaneho v ramci konference Informacni spolecnost v aule D182 Fakulty stavebni VUT v Brne, Veveri 95. Vystoupi Radek Janousek (internetove sluzby pro zivotni prostredi), Ondrej Bartos (inkubatory pro podporu IT podnikani) a Petr Kvapil (pripadova studie projektu digishop.cz). http://www.firsttuesday.cz/brno FIRST TUESDAY PRAHA 4.12., 19 hod Tematem dalsiho z tradicnich setkani ktere se kona v hotelu Jalta, Vaclavske nam. 45, je Internet a public relations. Odbornemu programu bude dominovat panelova diskuse s moderaci Vadima Petrova (PR klub), kde zasednou Richard Klatovsky (PRnet), Lenka Petroncova (eBanka), Milan Smid (Hospodarske noviny), Lubomir Toman (Oxygen) a Jitka Vysekalova (Sofres Factum). FIRST TUESDAY ACADEMIC 11.12., 18 hod Ve spolupraci s VSE v Praze se v Nove aule uskutecni druhy Academic zamereny na studenty a pracovniky vysokych skol a financovani start- upu. V ramci programu bude promitan film STARTUP.COM, dokument o americkem snu a padu internetove spolecnosti govWorks.com, po nemz bude nasledovat panelova diskuse venovana pouceni z internetoveho boomu a soucasneho stavu IT podnikani v CR a ve svete. Vystoupi Chip Schenck (drive Globopolis.com), Sasha Borovik (Squire, Sanders and Dempsey), Michal Cernik (Microsoft) a dalsi. http://www.firsttuesday.cz/academic http://www.startupcom.co.uk ********************************************************************** -------------------------------------- VIP Telegraf aneb co stoji za to vedet -------------------------------------- + Provozovatele systemu Mytrix (mereni navstevnosti WWW serveru) se nedohodli s poskytovatelem licence na plneni licencnich podminek a zastavuji provoz serveru. Dle sdeleni firmy ziskal Mytrix za 5 mesicu sveho pusobeni 3 tisice provozovatelu web serveru. http://www.mytrix.cz + Sdruzeni CZ.NIC, ktere spravuje nasi narodni domenu, prijalo nova pravidla registrace domen. Hlavnimi zmenami, ktere zacnou platit od 1.3.2002, jsou zkracene lhuty v procesu registrace, jeho vetsi odolnost vuci spekulantum a povoleni registrovat domeny odpovidajici nazvum domen nejvyssiho stupne (jednotlivych statu nebo napr. com). Na domeny, ktere jsou zaregistrovane, ale dosud nezaplacene, lze uplatnit tzv. specialni zadost. Ta je zalozena na slozeni vratne zalohy a blokaci domeny pro pripad, ze ji puvodni zadatel nezaplatil v terminu. http://www.nic.cz + Na listopadovych setkanich First Tuesday v Praze, Budapesti, Bratislave, Varsave, Talinu, Rize a Vilniusu byly vyhlaseny nejrychleji rostouci firmy v oblasti ICT podle pruzkumu Deloitte & Touche CEE Technology Fast 50 (na zaklade obratu za posledni 3 roky). 27% prihlasenych bylo z CR a mezi padesatkou vybranych se umistilo celkem 15 ceskych spolecnosti. Nejlepe se umistili Internet Info (celkove 3.), Et netera (5.) a K.D. Marketing (8.). Ve vybrane padesatce se umistili i dva partneri CEO - spolecnosti Brain Systems a Logos. http://www.deloittece.com/fast50 + Nemecky web developer Caatoosee prodal svoji ceskou pobocku jejim manazerum, kteri budou pokracovat pod obchodni znackou NetKit (nadale jako partneri Centra pro elektronicky obchod). http://www.netkit.cz + Estonska firma CV-Online ukoncuje provoz sveho celoevropskeho web serveru cveurope.com a bude se nadale soustredit pouze na lokalni servery nabidky a poptavky pracovnich prilezitosti, ktere provozuje krome CR v Estonsku, Lotyssku, Litve, Madarsku a Polsku. http://www.europemedia.net/shownews.asp?ArticleID=6517 + Evropsky parlament prijal 13.11. dodatek k direktive o sberu elektronickych dat a ochrane soukromi, ktery ma zabranit kopirovani souboru na pocitac uzivatele bez jeho vedomi. Restrikce se ma vztahovat take na tzv. cookies, ktere slouzi serverum k autentizaci uzivatele, resp. jeho pocitace. Predstavitele reklamnich agentur sdruzenych v IAB varuji, ze takova pravni uprava by znamenala znacne ztraty pro internetove spolecnosti a frustraci internetovych uzivatelu, kteri by byli nuceni se registrovat nebo zadavat svoje preference znovu pri kazde navsteve daneho serveru, coz by dohromady znamenalo vyznamnou prekazku elektronickemu obchodu. Druhemu cteni bude pravdepodobne predchazet bourliva diskuse. http://www.europemedia.net/shownews.asp?ArticleID=6652 + Mel by byt poskytovatel pripojeni k Internetu zodpovedny za nezadouci aktivity (napr. spam), ktere provadeji jeho zakaznici prostrednictvim jeho pripojneho bodu? Mate osobni zkusenosti se stiznosti na opakovane zasilanou nevyzadanou postu u sveho ISP? Mate ve svem prohlizeci povoleno ukladani cookies? Zapojte se do diskuse probihajici v moderovane e-konference VIP Forum. http://www.park.cz/vipforum + Na poste predsedy predstavenstva Ceskeho Telecomu se nyni vystridali dva vyznamni muzove IT prumyslu. Odchazejiciho Ivana Pilneho (dlouholety generalni reditel Microsoft a majitel Computer Help) nahrazuje ziva legenda databazove sceny Ondrej Felix, ktery drive vedl ceskou pobocku Oracle. + 24.11. konci v prazskem divadle Archa 13 dni trvajici festival kyber-kultury Datatransfer rozdeleny do sekci: digitalni film, Internet, performance, design, doprovodne programy. http://www.datatransfer.cz + Kalendar vzdelavacich akci VIP Poradate konferenci, seminar nebo verejny kurs, jejichz obsah souvisi s tematy VIP? Inzerujte je zdarma! Staci vyplnit WWW formular na http://www.park.cz/kalendar ********************************************************************** Predstavujeme nove kolektivni partnery Centra pro elektronicky obchod ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ WEBCOM a.s., http://www.webcom.cz ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Spolecnost zalozena v roce 1998 vytvorila za dobu sve existence celou radu rozsahlych B2B internetovych aplikaci s napojenim do podnikovych informacnich systemu pro narocnejsi zakazniky na celem svete. V roce 2001 presel WEBCOM od aplikaci k vytvareni komplexnich reseni pomoci propracovane implementacni metodologie. Zakladni rozdeleni aktivit firmy je na oblasti internetovych systemu, podnikovych informacnich systemu, automatizace vysoce specializovanych internetovych aplikaci. Cestou budovani vlastnich zastoupeni posiluje firma svou pozici na vyznamnych zahranicnich trzich. Strategickymi partnery jsou Microsoft, Navision Software a Sybase. Tym profesionalnich odborniku a osvedcene technologie jsou zarukou vysoke kvality dodavanych reseni. Jako prvni v CR ziskal WEBCOM certifikat IC Verify. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Centrum pro elektronicky obchod (CEO) je odbornou neziskovou organizaci, ktera sdruzuje organizace a jednotlivce s profesnim zajmem o elektronicky obchod, rozvoj Internetu a informacni spolecnosti. Poslanim CEO je umoznit komunite svych partneru (na bazi clenstvi) vymenu informaci a znalosti a poskytnout platformu pro spolecne projekty komercni sfery, verejne spravy a vysokoskolskych pracovist v oblasti mapovani rozvoje elektronickeho obchodu, vzdelavani apod. CEO vzniklo v listopadu 1998 pri odborne sekci Ceske spolecnosti pro systemovou integraci (www.cssi.cz) a v soucasne dobe ma celkem 21 kolektivnich a pres stovku individualnich partneru. CEO plni funkci informacniho a komunikacniho uzlu ve vztahu k centrum a strukturam podobneho typu v zahranici. Seznam partneru je udrzovan na adresach (3) a (4). Kolektivnim partnerum (pravnickym osobam) jsou poskytovany nadstandardni sluzby, napr. formou bezplatne nebo zvyhodnene inzerce ve VIP a VIP Direct, na verejnych akcich CEO apod. Podrobnejsi informace k partnerstvi v CEO a online prihlasku najdete na adresach (1) a (2). (1) http://www.e-commerce.cz/partnerstvi.asp (2) http://www.e-commerce.cz/prihlaska.asp (3) http://www.e-commerce.cz/kolektivni.asp (4) http://www.e-commerce.cz/individualni.asp ______________________________________________________________________ ********************************************************************** ------------ O VIP Direct ------------ VIP Direct je elektronicky newsletter obsahujici vyber z aktualnich "prirustku" Virtualniho informacniho parku (VIP) - informacni sluzby (na Siti od roku 1995) zamerene na Internet strategie, E-business a virtualni vzdelavani. VIP Direct je zasilan kazdy mesic elektronickou postou jiz vice nez 7000 odberatelu. V kazdem vydani najdete strucny prehled nejzajimavejsich novinek ve VIP s odkazem na konkretni adresu na WWW a dalsi aktuality tykajici se rozvoje informacni ekonomiky v CR i ve svete (nektere z nich nejsou na webu VIP publikovany). VIP/Direct je urcen predevsim ridicim pracovnikum v oblasti inovacniho podnikani, vzdelavacim institucim, pracovnikum verejne spravy, podnikoveho marketingu & PR a informatiky, publicistum a novinarum z oblasti IT a managementu, Web masterum, studentum zaverecnych rocniku vysokych skol a vubec vsem, kteri se zajimaji o rozvoj informacni ekonomiky v CR. Povazujete-li VIP Direct za uzitecny pramen informaci, budeme radi, kdyz jej budete sirit dal (preposlani teto zpravy vasim kolegum nebo znamym zabere jen nekolik sekund :-). Uvitame rovnez vase rady a kriticke pripominky. Dejte nam vedet, co vas nejvice zajima, prip. nam napiste vase tipy. ______________________________________________________________________ ********************************************************************** Pro prihlaseni newsletteru muzete pouzit dva zpusoby - zaslani E-mailu nebo vyplneni WWW formulare. Vyplnenim WWW formulare na adrese uvedene na konci teto zpravy mate navic moznost definovat svoje preference, ke kterym budeme prihlizet pri budouci personalizaci VIP Direct (jiz ted muzete vyuzit vyberu znakove sady, aby jste mohli dostavat tento text vcetne diakritiky). Prihlasit (nebo odhlasit) odber VIP Direct lze kdykoliv take zaslanim E-mailu na adresu vipd@www.park.cz s uvedenim slova SUBSCRIBE (nebo UNSUBSCRIBE pro odhlaseni) v polozce Subject. Na vlastni obsah zpravy neni bran zretel. Nehodlame VIP Direct zneuzivat k zasilani reklamnich zprav nebo jinych forem spammingu. Chranime vase soukromi - vase adresy nebudou dany k dispozici tretim stranam. Pro komunikaci s nami pouzivejte vyhradne adresu vip@fce.vutbr.cz VIP Direct #37 23.11.2001 (c) VIP park.cz http://www.park.cz/vipd E-mail: vip@fce.vutbr.cz ISSN 1212-1347, vychazi mesicne