====================================================================== VIP Direct #108 E-newsletter pro informační ekonomiku, Internet a strategie inovačního podnikání www.park.cz E-mail: vip@park.cz ====================================================================== VIP Direct dostáváte zdarma na základě vašeho přihlášení nebo projevení zájmu o tyto informace. Pokyny k přihlášení nebo odhlášení jsou uvedeny na konci této zprávy. V TOMTO VYDÁNÍ NAJDETE: + Do měst druhé velikosti + Evropské peníze bez obalu potřetí + Pozvánka: Výběr firem na Nordic Venture Summit (Kodaň, 9.10.) + VIP Telegraf aneb co stojí za to vědět – UPC kupuje Karneval, výzva pro projekty v programu Safer Internet Plus, tendr na informační kampaň k přechodu na digitální vysílání, třetí slovenskou mobilní licenci získala Telefonica O2, český trh podnikových informačních systémů podle IDC, výsledky výběrového řízení na zajištění služeb KIVS. + o VIP Direct - změna znakové sady, jak se odhlásit, aj. ---------------------------------------------- Do měst druhé velikosti (Vlastimil Veselý) www.park.cz/article.asp?itm=1395 ---------------------------------------------- Zhruba do roka má žít poprvé v historii lidstva více lidí ve městech než na venkově. 21. století bude ve znamení rozvoje měst, avšak rozložení populace se mezi nimi výrazně změní. Tématem prvního červencového Newsweeku s titulem Unlikely Boomtowns je změna životního stylu a podnikatelský pohyb směřující do menších měst. ====================================================================== --------------------------------- Evropské peníze bez obalu potřetí (Vlastimil Veselý) www.park.cz/article.asp?itm=1396 --------------------------------- Kdyby někoho na základě dvou předchozích dílů napadlo, že jsme nekritickými zastánci evropské integrace a politiky EU vůbec, rád bych ho vyvedl z omylu. Programy EU pro vývoj a výzkum nemají co dělat s postojem k Evropské ústavě. Jsou to jen nástroje pro financování vývoje a výzkumu, které se běžně používají v každé technologicky vyspělé zemi včetně USA, Jižní Koreje nebo Izraele bez ohledu na to, kdo je právě u vlády. Vzhledem k tomu, jak malé procento HDP se u nás věnuje na podporu výzkumu, vývoje a inovací a jaká míra byrokratizace je s projekty spojená, mi připadá orientace vývojových a výzkumných firem na EU programy naprosto logická. Účastí v nich navíc firma získává i něco více než pouhé finanční prostředky. ====================================================================== ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Výběr firem na Nordic Venture Summit (Kodaň) www.e-unlimited.com/NVS ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jste perspektivní a konkurenceschopná ICT firma s potenciálem růstu? Chcete se prezentovat předním evropským investorům, konzultantům a manažerům mezinárodních společností na jedné z nejprestižnějších evropských akcí svého druhu a najít tak případné partnery? Asi 30 vybraným firmám z celé Evropy bude umožněno 15 min vystoupení na Nordic Venture Summit a Venture Academy, které se konají 8.-9. října v Kodani. Uzávěrka pro předposlední kolo výběru je 8. září. Online přihlášku s programem najdete na výše uvedené adrese. ======= Představujeme členy FIRST Innovation Park ======== ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Gity na dálnici D1 www.gity.cz ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ GiTy je partnerem Ředitelství silnic a dálnic ČR pro oblast telekomunikačních datových přenosů mezi generálním ředitelstvím a sítí 40 lokalit po celé ČR. Od loňska se podílí i na realizaci Monitorovacího informačního systému dálnice D1, který je součástí projektu Jednotného systému dopravních informací. První etapa projektu obsahuje zprovoznění nových 4 kamer a 4 informačních tabulí. Obraz je přes satelit přenášen do řídícího dohledového centra, kde je instalován videoserver distribuující digitální obraz. Kamery jsou dálkově ovladatelné s nastavenou prioritizací. Obraz z kamer bude poskytován především pro potřeby nových telematických služeb a pro složky integrovaného záchranného systému. Pro veřejnosti budou dostupné přes internet. =========== Členové k dnešnímu dni =========== Logos, IDS Scheer, Grafton Recruitment, GTS Novera, Moravia WorldWide, Evropská databanka, T-Soft, Webcom, DC Concept, LANGMaster International, Veletrhy Brno (Invex), Infoscience Praha, AEC, Zoner Software, MaxProjekt, Trusted Network Solutions, MAXPROGRES, GiTy, La Brava, Manpower, Active 24, BIZ, Brno Business (CCB). http://www.park.cz/clenove ====================================================================== ---------------------------------------- VIP Telegraf aneb ve zkratce to důležité ---------------------------------------- UPC KUPUJE KARNEVAL + Liberty Global, vlastník největšího domácího kabelového operátora UPC, kupuje dvojku na trhu, společnost Karneval za 322,5 mil. eur. Karneval měl v polovině roku 310 tis. zákazníků, z toho 253 tis. domácností využívalo kabelovou TV a 57 tis. vysokorychlostní Internet. UPC má přes 500 tis. zákazníků, z toho TV využívá 300 tis. domácností, rychlý internet kolem 100 tis. a další tisíce ještě telefonní služby. Podle předsedy ČTÚ Pavla Dvořáka se koncentrace trhu "promítne v urychlení digitalizace, rozvoji triple/quadru play, hlavně snad pocítí pozitivně změnu diváci". Někteří analytici se však obávají vzniku dominantního operátora s možností monopolně stanovovat ceny. Více v článku J. Peterky www.lupa.cz/clanky/upc-kupuje-karneval VÝZVA PRO PROJEKTY V PROGRAMU SAFER INTERNET PLUS + Evropská komise otevřela výzvu k podání návrhů projektů programu Safer Internet plus, který je zaměřen na boj proti ilegálnímu, škodlivému a nevyžádanému obsahu, podporu bezpečnějšího prostředí (především pro děti) a zvyšování povědomí mezi veřejností. Předběžný rozpočet pro tento rok je 6.9 mil. eur, vybrané projekty mohou získat až 50 % podpory. Uzávěrka je 29.9. http://europa.eu.int/information_society/activities/sip/call/ TENDR NA INFORMAČNÍ KAMPAŇ K PŘECHODU NA DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ + Ministerstvo informatiky vyhlásilo veřejnou soutěž "Informační a komunikační kampaň k přechodu na digitální vysílání v ČR - soutěž o návrh kreativního konceptu a o návrh realizace I. etapy kampaně", která vychází z vládou schválené Koncepce rozvoje digitálního vysílání v ČR. Hlavními kritérii jsou nabídková cena (váha 30 %), strategie mediálního řešení (30 %), kvalita kreativního konceptu (20 %), míra efektivity vložených financí (15 %) a měření efektivity kampaně (5 %). Podrobnosti jsou v soutěžních podmínkách na níže uvedené adrese. www.micr.cz/digitalizace TŘETÍ SLOVENSKOU MOBILNÍ LICENCI ZÍSKALA TELEFONICA O2 + Výběrové řízení na přidělení licence pro třetí mobilní síť na Slovensku vyhrála Telefónica O2 Slovakia před nabídkami Mobilkom Austria a B Four (České radiokomunikace a finanční skupina Penta). Licence v ceně 150 mil. SKK zahrnuje právo na využití obou GSM frekvencí a pásma pro UMTS na dobu 20 let. Teoretická penetrace SIM karet na Slovensku ke konci roku 2005 činila 83 %. www.teleoff.gov.sk/sk/Press/2006/vitaz.html ČESKÝ TRH PODNIKOVÝCH INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PODLE IDC + Podle IDC vzrostl loni objem trhu podnikových informačních systémů v ČR o 24 % na 105 mil. USD. Pořadí vedoucích dodavatelů je SAP, Microsoft, LCS International, QAD/Minerva a Oracle, kteří dohromady představují 78 % trhu. www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=ER02N VÝSLEDKY VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ NA ZAJIŠTĚNÍ SLUŽEB KIVS + Na základě dohod uzavřených s dalšími dvaceti šesti rezorty a subjekty rozhodlo Ministerstvo informatiky jako pověřený zadavatel o přidělení čtyř veřejných zakázek v oblasti KIVS (Komunikační infrastruktury veřejné správy). Zakázky "Přenosové služby sloužící k propojení lokálních sítí veřejné správy v ČR", "Připojení knihoven k internetu" a "Pronájem síťových prvků" byly přiděleny společnosti Telefónica O2 a zakázka "Připojení sítí veřejné správy v ČR k internetu" byla přidělena společnosti ČD - Telematika. www.micr.cz/scripts/detail.php?id=3621 ______________________________________________________________________ ====================================================================== ------------ O VIP Direct ------------ CO V NĚM NAJDETE VIP Direct je e-newsletter obsahující výběr posledních příspěvků Virtuálního inovačního parku (VIP) - informační služby, kterou provozujeme již od roku 1995. Je zasílán zhruba každé tři týdny e-mailem více než 8 tisícům odběratelů. V každém vydání najdete stručný přehled s odkazem na konkrétní web adresu a další aktuality týkající se rozvoje informační společnosti a ekonomiky (některé texty nejsou na webu publikovány). KOPÍROVÁNÍ V PLNÉM ZNĚNÍ DOVOLENO Považujete-li VIP Direct za užitečný pramen informací, budeme rádi, když tuto zprávu (bez úprav) přepošlete svým kolegům nebo známým. Uvítáme rovněž vaše náměty, tipy a kritické připomínky. Pro komunikaci s námi používejte výhradně adresu uvedenou v následující patičce. JAK SE PŘIHLÁSIT NEBO ODHLÁSIT Pro přihlášení newsletteru můžete použít dva způsoby - zaslání e-mailu nebo vyplnění WWW formuláře. Vyplněním WWW formuláře na adrese uvedené na konci této zprávy máte navíc možnost definovat svoje preference, ke kterým budeme přihlížet při personalizaci VIP Direct (již teď můžete využít výběru znakové sady, abyste mohli dostávat text s diakritikou). Přihlásit (nebo odhlásit) odběr VIP Direct lze kdykoliv také zasláním e-mailu na adresu vipdirect@i.park.cz s uvedením slova SUBSCRIBE (nebo UNSUBSCRIBE pro odhlášení) v položce Subject. Na vlastní obsah zprávy není brán zřetel. CHRÁNÍME VAŠE SOUKROMÍ Nehodláme VIP Direct zneužívat k zasílání reklamních zpráv nebo jiných forem spamu. Chráníme vaše soukromí - vaše adresy nejsou dávány k dispozici třetím stranám. VIP Direct #108 16. 8. 2006 (c) VIP park ISSN 1212-1347 .............................. www.park.cz/vipdirect E-mail: vip@park.cz Tel: +420 541 143 053